Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Canvis a "Creació d’un carril bici a calçada segregat i protegit dels cotxes a l’Av/ de Cornellà entre Pont d’Esplugues i la frontera amb Cornellà."

Avatar: Marcoseneca Marcoseneca

Títol (Català)

  • +Creació d’un carril bici a calçada segregat i protegit dels cotxes a l’Av/ de Cornellà entre Pont d’Esplugues i la frontera amb Cornellà.

Cos (Català)

  • +

    Actualment, en aquest tram ja existeix des de fa bastants anys un carril bici a vorera que no és segur ni per als vianants ni per als ciclistes ni per usuaris de VMP.

    Entre els diversos problemes d'aquest carril bici trobem:

    • Arbres i mobiliari urbà en mig del carril bici.
    • Discontinuïtat del traçat (s'ha de canviar de vorera o fer girs bruscos) i que a més es troben mal senyalitzats.
    • Passos de zebra compartits amb vianants.
    • Falta de semàfors propis del carril bici.
    • Falta d'amplada per a poder encabir tràfic bidireccional de forma segura, entre d'altres.


    Baixar aquest traçat de carril bici a calçada, de forma que quedi segregada dels vianants i protegit dels cotxes (la pintura a terra per si mateixa NO és infraestructura ciclista) mitjançant elements físics, que a més impedeixin l'aparcament de conductors "oportunistes", permetria que la ciutat promogui la bicicleta i els VMP com una alternativa real al transport depenent dels combustibles fòssils.

    Entre els principals avantatges (molts dels quals ja han sigut observats amb la creació del carril bici de c/ Laureà Miró, Av/ dels Països Catalans i la connexió pedalable amb Barcelona):

    • Reducció de la inseguretat dels vianants, els ciclistes i usuaris de VMP.
    • Promoció de la bicicleta i VMP com a transport habitual per anar a la feina o fer compres, aconseguint reduir l'ús del cotxe per a desplaçaments de menys de 5 km a la ciutat.
    • Reducció del tràfic i la contaminació sonora i ambiental que generen els transports dependents dels combustibles fòssils.
    • Tindre "l'esquelet" complert d'una xarxa de transport individual sostenible que pugui emprar en un futur un centre de ciclologística a la ciutat per a les entregues d'última milla, entre d'altres.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir