Pressupost Participatiu 2019
#EspluguesParticipa 6a edició
Fases del procés
-
121/12/2018 - 18/01/2019
INFORMACIÓ
Fase d’obertura del Pressupost Participatiu en la qual se'n fa difusió i se n’explica l'estructura i s’informa la ciutadania dels passos a seguir per a la seva participació.
Tota la informació relativa al procés es troba a l’apartat “PROCÉS”.
-
219/01/2019 - 10/02/2019
ELABORACIÓ DE PROPOSTES
La fase d’elaboració de propostes s’iniciarà a la jornada presencial del 2 de desembre, on hi haurà la sessió informativa i un primer taller de propostes. Durant els mesos de desembre i gener, es constituiran grups de treball que elaboraran propostes de manera presencial i que, posteriorment, s’introduiran en aquest portal.
De manera paral·lela, qualsevol ciutadà/na podrà registrar la seva proposta a Esplugues Participa (apartat “PROPOSTES”) fins al 10 de febrer
Totes les propostes presentades han d’incloure, com a mínim, la informació bàsica següent:
- Nom de la proposta
- Descripció clara i detallada de la proposta
- Motivació o objectiu de la proposta
- Ubicació aproximada
- Persones o col·lectius beneficiaris de la proposta
A més a més, per ser acceptades han de complir una sèrie de criteris:
- Han de ser inversions (quelcom que l’Ajuntament pugui construir o adquirir i que sigui permanent en el temps)
- Viables tècnicament i que compleixin la normativa.
- Amb un import màxim de 280.000€.
- Han de ser competència municipal.
- Concretes (suficientment detallades per tal de poder fer l’estudi tècnic i econòmic).
- Han d’afavorir la inclusió social i ser sostenibles, sense discriminar cap col·lectiu ni vulnerar els drets humans.
-
311/02/2019 - 19/03/2019
ESTUDI TÈCNIC ECONÒMIC I ESTRATÈGIC DE LES PROPOSTES
En aquesta fase es revisarà la viabilitat tècnica, econòmica i legal de les propostes presentades, així com el compliment dels criteris marc.
L’equip de valoració estarà format pels tècnics i les tècniques municipals que es considerin necessaris en funció de les temàtiques de les diferents propostes. Aquest equip s’encarregarà de valorar les propostes rebudes, unificar en una sola les que siguin coincidents i demanar més informació a les persones proponents en cas de dubte.
Les propostes que no siguin objecte del procés passaran a formar part de la cartera de possibles i futurs projectes d’Esplugues.
El resultat de la valoració de les propostes es farà públic a l’apartat “PROPOSTES”, on s’indicarà si la proposta presentada ha estat acceptada o rebutjada i el motiu de la resolució.
En el cas de ser acceptades, s’indicarà el cost aproximat de cada proposta.
-
420/03/2019 - 31/03/2019
PRIORITZACIÓ DE LES PROPOSTES
La priorització de les propostes acceptades es durà a terme d'acord un sistema de suports online, on cada persona donarà suport a les 4 propostes que consideri més adients a través de l’apartat “PROPOSTES” .
Per tal de facilitar la priorització, s’establiran diferents punts de participació mòbils a la ciutat (Veure lloc, dates i horaris a l’apartat “PUNTS DE PARTICIPACIÓ MÒBIL”).
Es recomana l’aplicació de criteris de valor afegit per tal de prioritzar les propostes (Veure document "Criteris de valor afegit")
-
502/04/2019 - 05/05/2019
VOTACIÓ
En aquesta fase, cada persona votarà les propostes que consideri més importants fins a arribar al límit del pressupost (280.000€).
Per facilitar el procés de votació, s’establiran punts de votació mòbils a la ciutat. A més, a Firesplugues que tindrà lloc el cap de setmana del 4 al 5 de maig, hi haurà un estand del Pressupost Participatiu on la ciutadania podrà fer la votació de les propostes seleccionades.
Diumenge, a les 20h es tancaran les votacions i se sabrà quina o quines han estat les propostes escollides.
-
601/06/2019 - 31/12/2019
EXECUCIÓ DE LES ACCIONS TRIADES
Durant l' última fase, es procedirà a executar la proposta o propostes escollides i s’informarà dels resultats a la ciutadania.