Las càmeres instal·lades a la via pública per tal de preservar la seguretat ciutadana són autoritzades per la Comissió de Videovigilància, organisme que depèn del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, i els criteris que determinen la seva autorització d'instal·lació són molt restrictius atès que ha d'estar molt justificada la seva petició per raó del número d'incidències o situació d'inseguretat real a la zona que es vol vigilar.
Quant a les càmeres destinades a controlar els vehicles que circulen pels principals carrers de la ciutat i a les entrades i sortides de la Ronda, val a dir que amb l'obligatorietat d'activar "zones de baixes emissions " (ZBE) a partir del mes de desembre passat, sempre que s'activi una situació d'alerta per contaminació ambiental i per tal de restringir la circulació de determinats vehicles dins les zones d'afectació que, en el nostre cas, inclouen les entrades i sortides de la Ronda, des de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), en col·laboració amb els ajuntaments implicats, s'està impulsant la instal·lació de càmeres que permetran dur a terme un control automatitzat dels vehicles mitjançant sistemes de lectura de matrícules. Aquesta capacitat de captar les matrícules permetrà tècnicament detectar si un vehicle en particular té activat un requeriment d'interès policial, com ara i per exemple, que hagi estat denunciat per sostracció o estigui implicat en algun fet delictiu.
Aquest projecte, segons l'AMB, podrà començar a ser una realitat a la nostra ciutat a partir del maig vinent.
Compartir